Wilco Wesselink

Golflessen

De Basistechnieken

Golftermen

De Golfregels

In mijn Golftas

Voor in het Clubhuis

Mentale training

Contact

Mentale Training
 
Veel van onderstaande aspecten verweef ik in mijn lessen. Leerlingen die wekelijks, of tweewekelijks mijn lessen volgen, komen er stapsgewijs mee in aanraking. U kunt er echter ook voor kiezen alleen mentale trainingen te doorlopen. Het onderstaande programma vraagt ongeveer drie lesuren en is goed toepasbaar in groepsverband.
 
· Mijn uitgangspunten:
Mentale training heeft slechts zin wanneer de materie toepasbaar is. Er zijn heel veel heel mooie boeken geschreven over sportpsychologie, Zen, meditatie, yoga enz. Na het lezen van dit soort boeken blijft de inhoud vaak slechts kort hangen. Vaak is de inhoud niet praktisch genoeg.
 
Mijn methodiek is ELT:
1: Eenvoudig!
2: Logisch!
3: Toepasbaar!
 
· Doelstelling van de training:
Een speler leren te focussen. Dit houdt in, dat de speler systematisch en keer op keer zijn aandacht zo weet te richten, dat lichaam en geest slechts bezig zijn met hetgeen waar het tijdens de golfswing om draait: Het lichaam optimaal aansturen waardoor de best mogelijke beweging wordt gemaakt.
 
· Het stappenplan:
1: De opbouw van een pré-shot routine
2: Het leren ontspannen door ademhalingstechniek
3: Het inbouwen van de ademhalingstechniek in de routine
4: Het ontdekken waar uw aandacht op gericht moet zijn om te presteren. (=focus)
5: Het inbouwen van focus in de routine
6: In staat zijn onder druk de routine uit te voeren en via beheersing van de ademhaling de aandacht zo te richten, dat er een optimale motorische beweging ontstaat.
 
Bang voor mentale training, of ... ik ben toch niet gek?
Your mind is like a parachute..... It only works when it's open!!!!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
[Contact]